Округли сто “Примена нових метода учења и вештине тренирања”

108

Активности у оквиру Ерасмус+ пројекта под називом „Педагози за савремено образовање” (Педагогуес фор Цонтемпорарy Едуцатион) представљене су на Округлом столу Педагошког друштва Србије, одржаном 7. октобра 2022. године у просторијама Месне заједнице „Липов лад” у Београду. Округли сто је носио назив “Примена нових метода учења и вештине тренирања”.

У уводној речи, учесницима се обратила председница Друштва, др педагошких наука Маја Врачар, која је, поред осталог, истакла значај активности предвиђених Пројектом, као и њихове даље имплементације.

Након представљања постигнутих резултата у протеклом периоду, учесници су имали прилике да се детаљније упознају са пројектом мобилности чије представљање је изазвало дискусију присутних учесника.

Сараднице на Пројекту, чланице мобилности, представиле су циљ Пројекта, реализоване пројектне активности, као и оне предстојеће. Упознале су учеснике са садржајима два похађана курса, која су одржана у Шпанији у мају и јуну ове године и пренеле своја сазнања и искуства. Похађање курсева реализовано је у сарадњи Педагошког друштва Србије и шпанске организације иДевелоп, која је специјализована за организацију обука професионалаца који раде у образовном сектору, у складу са Еразмус+ принципима.

Чланица пројекта мобилности, педагог Александра Петковић, представила је петодневни курс под називом ,,4Ц Цоурсе: Цоммуницатион, Цооператион, Цреативитy анд Цритицал Тхинкинг” који је похађала у Малаги, заједно са сарадницом на Пројекту, педагогом Светланом Спасић. Презентација је обухватила разноврсне примере активности, метода и техника којима су обрађени многобројни садржаји у оквиру тема: креативност, комуникација, сарадња, креативне технике решавање проблема и стратегије и технике за подстицање критичког мишљења. Присутнима су детаљно приказани примери показатеља самовредновања различитих вештина, као и поједине технике свакодневног наставног рада које се могу примењивати на различите начине. Једна од њих је и техника „коцкарење”, примењена у вежбама невербалне комуникације. Представљене су и разноврсне мобилне апликације погодне за развој различитих когнитивних нивоа по Блумовој таксономији. Представљање курса, уз ппт презентацију, која је, по речима присутних, била садржајна и веома занимљива, подстакло је продуктивну расправу.

Педагог Љиљана Вдовић, чланица мобилности, представила је садржаје и активности у оквиру петодневног курса ПројецтБасед Леарнинг, одржаног на Тенерифима. Презентација, уз ппт, обухватила је садржаје који се односе на принципе и кораке пројектно заснованог учења, као и примере игровних активности погодних за развој пажње и сарадње. Детаљније су представљене технике које се могу применити у настави различитих предмета, а омогућавају развој многобројних вештина: интервју (за рад у трочланом тиму), протокол решавања проблема наглас (за рад у паровима) и међусобно подучавање (четири специфичне улоге за рад у четворочланом тиму). По речима саговорника, технике су процењене као веома корисне.

Чланице мобилности најавиле су и да ће многобројни материјали добијени на курсевима бити ускоро преведени и доступни на сајту Педагошког друштва Србије.