Као што смо најавили у Педагошким новинама информишемо вас о корацима које предузима Педагошко друштво Србије, а која се односе на положај педагога-стручних сарадника у предложеној Радној верзији система платних разреда у РС.
Све предузете активности до сада као и у будуће спроводимо заједно са Друштвом психолога Србије, јер смо препознали да је наш положај подједнако угрожен и непризнат и да је важно, с обзиром да нас закон препознаје као стручне сараднике, да иступамо заједнички.
Информацију у ком смо платном разреду, односно платној групи сазнали смо из медија. Због тога смо се званично обраћали у два наврата (13.07. и 31.08.) МПНТРу, односно министру и до данас нисмо добили никакав одговор нити позив на састанак.
Исто писмо/обраћање упутили смо Министарству за државну управу и локалну самоуправу, министру Ружићу, од кога такође нисмо добили одговор. (писмо у прилогу).
У међувремену је Актив стручних сарадника основних и средњих школа из Ужица упутио Протесно писмо на више адреса. (писмо у прилогу).
Обратили смо се Друштву директора школа Србије и од њих смо добили писмо подршке које је прослеђено МПНТРу, министру Шарчевићу. Писмо је прослеђено 10.09. (писмо у прилогу).
Одељење за педагогију и андрагогију Филозофског факултета у Београду послало је писмо подршке 17.09. МПНТРу, господину Шарчевићу. (писмо у прилогу).
Све ово време нико није био спреман да нам да било какву званичну информацију нити образложење зашто су се педагози и психолози нашли у нижем платном разреду у односу на наставнике. Важно је да знате да нити Друштво нити ико од наших чланова није био укључен нити питан у било којој фази израде Предлога система платних разреда. Значај, обим, сложеност и квалитет послова педагога и психолога јасно се чита и из Каталога занимања који је објављен маја 2018. године (извод из Каталога у прилогу). Најновији предлог о платном разреду за одељењске старешине додатно нас деградира и ставља у још лошији положај.
Позивамо вас да доставите своје предлоге и иницијативе у вези са овим питањем или путем мејла Друштву или преко својих представника/подружница. На Скупштини ПДСа која ће се одржати крајем септембра, планирано је да се размотре предлози даљих активности Друштва по овом питању.
Актиности за увиђање значаја и положаја педагога у установама су врло тешке и сложене и оне у великој мери зависе од снаге (величине и квалитета) самог Друштва. Та снага смо сви ми запослени у установама на пословима педагога-стручних сарадника. Зато је важно да јачамо рад својих подружница, а преко њих и самог Друштва.
С поштовањем,
Наташа Стојановић, председница ПДСа
ПРИЛОЗИ:
Преузми документ (DOCX, Unknown)