На Филозофском факултету Универзитета у Београду 29. и 30. септембра 2017. године организован је стручно научни скуп под називом „ВасПИТАЊЕ данас”. Скуп су организовали Педагошко друштво Србије и Одељење за педагогију и андрагогију Филозофског факултет у Београду у оквиру Сусрета педагога, који су ове године одржани шести пут по реду.
Дводневни научни скуп организован је кроз пленарни рад и рад у сесијама и секцијама које су груписане око неколико тематских целина.
У организацији сусрета учествовало је преко 20 чланова програмског и организационог одбора и 31 волонтер-чланови Клуба студената педагогије; на Скупу је изложено 5 пленарних излагања, и 58 излагања у оквиру сесија и секција; у оквиру Скупа издат је и Зборник са 36 научних и стручних радова на тему Скупа.
Скупу је обухватио око 200 присутних пре свега педагога-стручних сарадника из свих образовно-васпитних институција и факултета; директоре предшколских и школских установа и наставнике других струка, госте-представнике Министарства просвете, Завода за вредновање квалитета образовања и васпитања, Завода за унапређење образовања и васпитања, невладиних и партнерских организација, издавачких кућа.
На отварању Сусрета присутнима су се обратили: заменица декана Филозофског факултета, проф. др Драгана Павловић Бренеселовић, управница Одељења за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду и Наташа Стојановић, председница Педагошког друштва Србије.
Пленарни део је обухватио 5 излагања:
- Проф. др Никола Поткоњак: „Критички осврт на Стратегију развоја образовања у Србији (СРОС) до 2020. године“
- Проф. др Мојца Ковач Шебарт: „Партиципација као васпитно образовни изазов“
- Проф. др Емина Хебиб, проф. др Вера Спасеновић и др Зорица Шаљић: „Функција(е) школе: васпитање и/или образовање“
- Др Александар Тадић и др Биљана Бодрошки Спариосу: „Васпитање као одговор на изазове савременог доба“
- Др Лидија Мишкељин: „У какво васпитање верујемо“
Наставак рада првог дана одвијао се у 4 главне сесије:
Сесија 1: Васпитни потенцијали система образовања и васпитања
(модератори: Др Ивана Луковић и Сандра Бацковић)
Сесија 2А: Остваривање васпитне функције кроз партиципацију
(модератори: Маша Аврамовић и Марсела Ескенази Милутиновић)
Сесија 2Б: Остваривање васпитне функције кроз партиципацију
(модератори: Др Владета Милин и Светлана Спасић)
Сесија 3: Култура и васпитање
(модератори: Наташа Николић и Верица Грбић)
У оквиру сесија учесници су могли да прате и учествују у дискусији на преко 30 научних и стручних радова који се баве темом Васпитања данас.
Други дан Скупа базирао се у раду у секцијама, у којима су присутн
и педагози узели активно учешће на теме:
„Шта васпитава у вртићу“(реализатор радионице: Катедра за предшколску педагогију)„Остваривање функције школе – има ли места за васпитање“ (реализатор радионице: Катедра за школску педагогију)„Повратак васпитању: изазови и могућности за 21. век“(реализатор радионице: Катедра за општу педагогију)„Васпитање данас: шта можемо променити мењајући оцењивање“(реализатор радионице: Катедра за дидактику).
На затварању стручно научног скупа “ВасПИТАЊЕ данас” сумиран је рад у оквиру првог и другог дана рада и Скуп су затвориле испред Филозофског факултета Катедре за педагогију и андрагогију Проф. др Драгана Павловић Бренеселовић и Наташа Стојановић испред Педагошког друштва Србије.
Скупу је присуствовао велики број практичара, истраживача и научних радника из целе Србије. Посебно значајно је било присуство Проф. др Николе Поткоњака, као и гошће из Словеније, проф.др Мојце Ковач Шебарт На скупу су се критички преиспитивала актуелна питања, дилеме и проблеми, размењивала су се најновија научна сазнања, као и искуства у области васпитног рада у васпитно-образовно процесу. На основу резултата евалуације закључак је да су учесници високо оценили садржаје и тему скупа, организацију самог скупа, као и квалитет предавања, дискусија и корисност од самог скупа.
Показало се да су Сусрети педагога јако важно место окупљања, пре свега педагога, али и других запослених у институцијама и установама које се баве васпитањем и образовањем, прилика да се размене искуства, идеје, да се међусобно повежу и професионално оснаже.